Интелигентният подход е водещ фактор при развиването на интернет бизнес, в частност онлайн магазин. От неговото създаване, до утвърждаването на бранда във виртуалното пространство и социалните мрежи – всяка една стъпка от бизнес плана и маркетинг стратегията е нужно да бъде внимателно обмислена и правилно комбинирана с всички останали рекламни инструменти, които предстоят да бъдат използвани на всяка цена. Чат бот кампанията е сред множеството похвати, които всеки един маркетолог би могъл да приложи, за да оптимизира обслужването и разходите, да подобри възвръщаемостта на инвестираните средства.
Подходящи „служители“ ли са чат ботовете в онлайн търговията
Модерните технологии дават на съвременния предприемач безкрайно много възможности, от които да се възползва, за да увеличи търсенето и предлагането, а респективно и продажбите. В случая е разумно да се плати дори и висока чат бот цена, за да се създаде смислен диалог с потребителите, да се откликне на техните запитвания мигновено, което на свой ред ще подобри обслужването, без да се разчита единствено и само на човешкия фактор.
С помощта на чат бот кампаниите се постигат много добри резултати, които са също така и устойчиви във времето. В дългосрочен план се очаква значителен ръст на приходите, както и постигане на висока информираност, която държи клиентите винаги осведомени за най-новите продукти и промоции, актуалните отстъпки и предстоящите търговски кампании, предвещаващи силно намалени цени, от които всеки е добре да се възползва.
Какви са основните им предимства
Чат бот функцията носи след себе си многобройни ползи, които имат пряко отношение към популяризирането на бранда и неговото дълготрайно утвърждаване на онлайн пазара. Основните предимства на тази кампания се характеризират с достъпните цени на услугата, но също така и с:
- Възможността за интелигентен съпорт на голям брой потребители, които могат да зададат различни по вид въпроси, включително и запитвания за цени;
- Минималното време за реакция, спестяващо време на посетителите на сайта, за които е важно да бъдат обслужени качествено;
- Навременното осведомяване на аудиторията за новостите и актуалните цени;
- Оригинално изпратените съобщения, които ще привлекат интереса на клиента и ще го накарат да провери какво се предлага в онлайн магазина. Съдържанието се изпраща по интересен и ненатрапчив начин, което води до още по-добри резултати;
- Автоматизирането на всеки един от разговорите, превръщайки ги в смислен диалог и подробен анализ на получените данни за потребителя. Това е невъзможно при физическото обслужване, което има определен лимит и при което често се допускат банални грешки.
Цената на успеха не винаги е твърде висока. Понякога е нужно просто да приложим правилния подход, който ще ни отведе до желаните позиции, притежаващи потенциала да подобрим и затвърдим още повече във времето. Чат бот кампанията е уникален начин да оптимизираме бизнеса, да го направим още по-печеливш, успешен и перспективен.
Могат ли напълно да заместят физическото асистиране при пазаруване
Доста хора се питат дали е възможно да заменят изцяло физическото обслужване с чат бот асистент, също както и каква ще бъде цената за подобно автоматизиране на клиентското консултиране. Всеки е добре да знае, че въпреки безспорните си предимства, този вид маркетинг кампания не би могла да отмени на 100% човешкия фактор, превръщайки се в единствен способ за обслужването на клиентите.
Дори и да бъде изцяло персонализиран съгласно спецификите на платформата, виртуалният служител би могъл да не се справи успешно с консултирането, ако въпросът не бъде коректно зададен. Това на свой ред ще доведе до необходимост от перифразиране (дори и няколко пъти), така че информацията да бъде точна, а респективно и отговорът на чат бот сътрудника. Рискът от едно недобро потребителско изживяване е значителен в подобни случаи, а това неминуемо ще се отрази и върху репутацията на бранда.
За да не бъде цената за подобна „екстра“ твърде висока на финал, е задължително кампанията да бъде професионално проведена, а всеки един аспект внимателно обмислен и преценен, така че машинният продавач-консултант да предложи на клиента високо ниво на обслужване по всяко едно време на деня и независимо от отправените към него запитвания.